niedziela, 14 lutego 2010

Ad ordinem fratrum erpegorum

W soboty w godzinach ~ 18-22 będą organizowane sesje RPG. Wszyscy chętni mile widziani. Kto nie może grać regularnie (nie sądzę, by w ogóle ktoś mógł), niech się nie obawia i kontaktuje poprzez cadrach/at/nigdzie.pl albo niech po prostu wpadnie do Zakonu.

Jak na razie rozpoczęliśmy rozrywkową kampanię fantasy pod wodzą Hegemona Gry, pobożnego mnicha Cadracha. Nie będzie żadnego problemu w przyłączaniu kolejnych graczy, więc wszyscy chętni, którzy chcą zagrać, niech przeczytają poniższe wprowadzenie oraz raporty z sesji (będą na blogu oznaczane TAJEMNICZA MISJA ELFÓW) i dadzą znać.

TAJEMNICZA MISJA ELFÓW
informacje dla graczy

400 lat temu elfy całkowicie zerwały kontakt ze światem śmiertelnych. Mieszkają w sekretnych leśnych polis, do których da się dotrzeć wyłącznie śpiewając Sześć Pieśni Słońca i przechodząc przez ukryte portale. Zrozumiałe jest zatem, że nikt ze świata śmiertelnych nigdy osady elfów nie widział – podobnie same elfy nie wychodzą ze swoich miejscowości, a międzyleśne podróże do innych elfich wiosek odbywają się przez magiczne przejścia. W ten sposób utrzymywana jest między nimi komunikacja. Zanikła zupełnie konieczność przechodzenia przez ziemie śmiertelników, którzy zresztą przez większość starszych zostali zapamiętani jako prymitywne kreatury. Zresztą, od 400 lat żaden elf nie wychodził do świata śmiertelnych, bo nie było takiej potrzeby. Jednakże, dwa tygodnie temu wydarzyła się rzecz niesłychana. Międzyleśne portale z waszej wioski przestały działać. Błyskawicznie została zorganizowana grupa śmiałków, którzy wyjdą z lasu do świata śmiertelnych i przejdą w nim do drugiego lasu, z którego, śpiewając Sześć Pieśni Słońca, trafią do pobliskiej elfiej osady i dowiedzą się, jakie są przyczyny wygaśnięcia mocy portali. Wypadło na Ciebie. Zgłosiłeś się na ochotnika lub zostałeś wybrany przez Tana wioski ze względu na specjalne umiejętności, bądź przydatne zdolności. Dostaniecie mapę świata śmiertelnych sprzed 400 lat i błogosławieństwo starszych na drogę.

System: GURPS Lite (32 stronicowy podręcznik do ściągnięcia za darmo w sieci, ale postać można zrobić w 10 minut przed sesją, więc żaden problem dla nowicjuszy).

Nieobecni gracze: Ci, którzy nie przyjdą na sesję, będą uważani za "zamrożonych", czyli nikt nie będzie ich prowadził, rozmawiał z nimi, ani wykorzystywał ich zdolności, ale wirtualnie cały czas będą z drużyną. Ułatwi to powrót do gry po nieobecności, a także pozwoli łatwo rozpocząć grę nowym chętnym.

Gracze: Jak na razie na sesjach mamy 4 dzielne elfy:

Malarian Piorun (Kasza) ST 11 DX 13 IQ 10 HT 11
Hp 11 Will 10 Per 14 Dodge 9

Słynie ze swojego piorunującego ciosu pięścią oraz niezwykłej wprawy we władaniu mieczem (16). Na sekretną misję udaje się na ochotnika jako ochroniarz. Nie zna języka śmiertelnych i nie przejawia ochoty do nauki tej barbarzyńskiej mowy.

Aeron Leśny Łowca (Molu) ST 11 DX 16 IQ 10 HT 8
Hp 11 Will 10 Per 17 Dodge 9

Doskonały łucznik (17) i dobry szermierz. Do wyprawy został zgłoszony jako specjalista od kartografii. Zna się także na gotowaniu i zielarstwie, wobec czego został wybrany na Leśnego Kuchmistrza wyprawy. Nie zna języka śmiertelnych.

Hula Hop (Henio) ST 12 DX 13 IQ 12 HT 10
Hp 12 Will 12 Per 14 Dodge 8

Ekscentryczny elf, który nie przejawiał ochoty na wyprawę do świata śmiertelników, jednakże ze względu na perfekcyjną, także w piśmie, znajomość ich mowy, został wybrany jako tłumacz. Miłośnik zwierząt i ognia - plotka głosi, że ze względu na postępującą piromanię niektórym starszym zależało na wysłaniu go w tę misję - dla dobra wioski.

Miriam Ostroucha (Klaudia) ST 9 DX 12 IQ 13 HT 9
Hp 12 Will 13 Per 13 Dodge 8

W jej żyłach płynie arystokratyczna, ciemnozielona krew elfów, a jej uszy są jeszcze bardziej
spiczaste, niż pozostałych. Została mianowana przez starszyznę wioski na przywódcę wyprawy.
Jako arystokratka posiada wiele tajemniczych zdolności oraz wyraźny, choć nadal niewypracowany,
talent magiczny. Zna przyzwoicie mowę śmiertelnych.

Przyłącz się do Tajemniczej Misji Elfów - kontakt w Zakonie albo przez e-mail!

2 komentarze:

Michal Wasil pisze...

Co do pięknoliterackiego przedstawienia mitologii to Parandowski był niejako młodszym i nieco mniej doswiadczonym kolegą niezapomnianego Profesora Tadeusza Zielińskiego. Jego w stylu gawędy dla młodszych czytelników napisana "Starożytność bajeczna" to dopiero alternatywny świat!

Tajemniczy Pan C pisze...

Nazwisko oczywiście mi znane, ale twórczość nie (poza przekładami). Może nadejdzie dzień, w którym po nią sięgnę. W zasadzie ostatnio jestem znowu duchem przynajmniej parę godzin dziennie w dawnej Grecji, więc przyda mi się taka inspiracja. Dzięki :-)